24 april, 2007

I sus och dus på mingel

Minglade lite häromveckan för att provsmaka ett nytt rosévin. PR-byrån Effektiva media stod för det vackra arrangemanget i Tvålpalatsets lokaler.

Jag kom dit då U min kära kamrat, känner Charlotte, en av arrangörerna. Charlotte berättade att Mats Wallin ägaren till vingården Chateau L'Arnaude, en dag satt sig i bilen och börjat åka iväg i Europa medan han funderade på vad han ville göra med sitt liv. Han skulle ta över familjeverksamheten men kände sig inte redo. Susande längs vägarna kom han på att han gillade vin och sol, varför inte starta en vingård. Sagt och gjort. Resultatet är bl a ett gott rosé vin som presenterades på ett härligt sätt med mingel i rosa skimmer. Historien gör inte vinet sämre. Inte heller att Mats haft bra hjälp i Lars Torstensson fd från Vin & sprits gård Rabiega.

Under kvällen presenterades jag för härliga Lisa som då och då jobbar med Voltaire catering. Glatt återseende med Space Babe från mathimlen, som jag träffat på bloggträffen kvällen innan (hoppsan det här är längre sen än vad jag trodde). Ivan Daza från
blatteförmedlingen bytte jag några ord med och tror att jag stött på honom i mitt tidigare liv när jag gjorde Stockholm osäkert. Han var verkligt intressant och jag beundrar honom för det han gör. Tja, det var mingel som sagt så några gamla bekanta och några kändisar fanns i vimlet. Jag njöt i fulla drag och kände mig lite VIP:ad där jag traskade hem med ett Press-kit i min hand. Nu först har jag hunnit ta tag i det och satt mig vid datorn.

1 kommentar:

Nässelblom & choklad sa...

Det låter som ett trevligt mingel. Historien om hur han startade är bra, det är alltid inspirerande att höra om de som vågar kasta sig in i sin dröm. Men ofta vet man inte vad man drömmer om, men då kanske det handlar om att skapa en?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...