23 april, 2007

I Östermalmshallen

Östermalmshallen är ett ställe som jag inte går till så ofta. Framför allt för att det inte ligger i kvarter som jag går förbi på min dagliga rutt. Men ibland dristar jag mig till ett besök. I det här fallet på väg till en mysig middag. Eftersom jag är en notorisk Hötorgshalls besökare (det ligger på vägen till och från jobbet) så jämför jag ställena och det som slår mig är att här är det ordning och mindre trängsel. Något som sänker mysfaktorn lite för min del. Den enda disken som det är verklig trängsel kring är Melanders fisk. Här köps det färdigmat som bara kan sättas i ugnen och gräddas klart. Otroliga maträtter är uppdukade på brickor.

Vi strosar runt och kikar lite här och där. Inget ovanligt förrän vi kommer till Elisabeth Janssons fruktstånd. Ett rött, skinande bär fångar mitt intresse och jag måste kolla vad det är jag ser. Jo ett smulbär, blandning mellan smultron och jordgubbe. Delikat verkar det för varje ask kostar 120 kr. Kanske något för nyår - ja kanske det svarar jag. Men innerst inne vet jag att om jag inte varit på väg till middag hade jag haft en ask med mig hem.

4 kommentarer:

Elina sa...

hahaha klart att du hade :) det hade jag med!

ta med en ask nästa gång du kommer till skåne så lovar jag lite skumpa till.

Kinna sa...

Kollade med mamma och hon hade odlat det här bäret.

Lisbeth Janson sa...

Kul att du strosar förbi! :) Nästa gång för du ett smakprov.

Kinna sa...

Lisbet - likaledes kul att du kikar in här. Smakprov låter inte fel. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...