24 april, 2007

Frukost på stan

En liten frukost
Älskar frukost på stan och snabb uppdatering av vad vännerna hittar på. Den här gången föll valet på vetekatten. Där kunde man välja på liten och stor frukost samt frukostbuffé. Buffen lät lockande men då vill jag kunna sitta ner och njuta länge. Nu hade vi ca 1 timme på oss. Den lilla frukosten lät bäst i mina öron. Smörgås, färskpressad juice och kaffe ingick. För en ringa summa gick det att få en äkta kaffe latte. Juicen och kaffe latten får högsta betyg. Smörgåsen var lite menlös och kunde kanske varit något större. Liksom lite grövre för jag blev inte värst mätt på den.
Innovativt bakande
Väninnan berättade om barnens bakeskapader och sa att: "man måste bereda sig på att mjölet dansar i köket och att något går sönder". Helt fascinerad blev jag då hon sa att hennes lille J (kille) bakade genom att skriva upp lite ingredienser han ville ha i och sedan blanda friskt utan exakta mått och recept. "Han förhör sig bara lite om vad som måste vara med för att göra en sockerkaka, ägg, mjöl och socker sa hon". Jag tror att killen är ca 7 år. "Ibland blir det bra och ibland inte. Han river ner mandelmassa i smeten och slänger i lite russin". Tänk vad innovativt och tänk att ha tålamod och låta kidsen prova att göra efter eget huvud. Imponerande!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...