25 april, 2007

Första rundan

Mat och motion hör ihop (tror jag iallafall), men jag är inte någon fan av motion på gym. Försöker med vardagsmotion i största möjligaste mån. Har jag valet att gå eller åka buss, ta rulltrappan/hissen eller gå/springa i den vanliga trappan så är valet lätt. Det är inte lika lätt att ta sig i kragen och ge sig ut för mera krävande motion. Nu har det hänt iallafall och det är inte lika illa som förra året då jag trodde jag skulle dö efter 2 timmars idog löpning/prommenad Brunnsviken runt. Tiden nu låg på ca 1 1/2 timme. Inte illa för att vara första gången men bättre ska det bli. Idag är jag bara lite ledbruten. Självklart belönade vi oss med lite god mat och ett glas vin när vi kom hem (rapport kommer). Jag är väl ingen självplågare i onödan heller. =)

3 kommentarer:

Ilva sa...

jag är stum av beundran...

Kinna sa...

Det är inget mot vad jag själv är. =)

Elina sa...

åh gud vad härligt! hoppas bara du har bra skor... när jag köpte nya häromveckan så blev det fyra km extra av bara farten - och säsongens första mil var som i en liten ask!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...