20 april, 2007

Allting är sig likt

Tack och lov känner man sig inte som en gammal relik på Sturehof utan allting är sig likt. Samma typ av mat, samme hovmästare och samma typ av publik. Både äldre distignerade och unga brats. Eller är det så att jag själv är ett gammalt lik som tagit mig ur mitt vinteridé. Who knows?

Förr hängde jag här varje fredag och en sommar traskade jag ut på inneställena flera dagar i veckan för att slippa stå i kö under vinterns kallare månader. Slank sedan alltid förbi kön och kunde t o m ta med gäster utan att för den skull vara en kändis, bara en stammis. Känslan var inte helt fel. =)

I förra veckan tog jag mig en tur dit igen och kunde konstatera att inget har hänt sen jag var där sist. Kanske att man numera kan äta en toast skagen som mellanrätt. Kommer inte ihåg att det fanns en större variant. God som vanligt. Samtidigt en intressant publik att beskåda. Huvudet borde suttit påskruvat för jag fick vrida och vända på det alldeles förskräckligt. Roligt var det och jag borde gå ut lite oftare.

1 kommentar:

Xtian sa...

Sturehof är världens bästa ställe!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...