14 mars, 2007

Utmanad

Utmaningar är till för att antas, men den här var jag tvungen att fundera på lite extra. Man ska skriva om egendomliga saker om sig själv. Den som utmanar mig är Nässelblom & Choklad och jag håller med henne om att den är svår därför att "man nästan aldrig tycker att det man själv gör är konstigt eller egendomligt. Det är nog snarare andra som tycker det". Men jag ska göra ett försök.

1. Jag är alldeles för snabb i både tanke och handling, så snabb att folk inte hinner med i resonemanget förrän jag är långt borta, femton steg före alla andra. En riktigt dålig egenskap som jag jobbar med för att få bort.

2. Jag vägrar att vara sjuk och måste vara superdupersjuk innan jag lägger mig i sängen. Resonerar som så att då kommer man inte därifrån. Andra skulle nog varit hemma långt innan jag ens känner att jag kanske har några symptom. Har upptäckt nu när jag blivit "lite mera vuxen" att man blir snabbt frisk om man tar det lite lugnare och ligger en dag i sängen.

3. Ser möjligheter i det mesta och är inte rädd för att testa nya saker. Med facit i hand skulle jag inte gjort alla de saker som jag gjort om jag vetat att de skulle bli så jobbiga, svåra, krävande, ta så lång tid etc.

4. Tackar ja till allt fast jag kanske inte riktigt har tid. Älskar att vara social och sliter nästan ut mig på det. Tur att Fredrik bromsar mig ibland.

5. Skrattar högt och gnäggande så att alla andra börjar skratta.

6. Avskyr sällskapslekar som att dansa kring granen, midsommarstången, fysiska prestationsgrejer på kick-offer osv. Lika mycket älskar jag TP och frågesporter.

Sådärja, då var ransakningens minut förbi och jag skickar glatt stafettpinnen vidare till Xtian, Kristinas kastruller, K, Min brors kokbok, Anne och Brasilian Linda.

3 kommentarer:

Kristina Eriksson sa...

Oj hjälp! Jag har läst andra bloggares små betraktelser om sig själva och efter det börjat fundera på mina egna ev konstigheter. Det kommer inte bli lätt men jag ska göra ett försök. Ha det jättebra i Paris.

Karin sa...

Även jag fick ta mig en ordentlig funderare när jag fick den här utmaningen. Jag ser att vi delar avskyn mot sällskapslekar och kärleken till frågesporter. Fast det skrev aldrig jag.

Nässelblom & choklad sa...

Ser möjligheter i allt - det är ju en fantastisk egenskap! Och skratt är härligt. Kul att läsa och kul att du svarade.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...