06 mars, 2007

Uppvisning i mästarklass

En inbjudan damp ner i lådan att bevista en happening med japansk mat och kultur. SushiSM med David i spetsen var en av arrangörerna bakom. Roligt arrangemang - men tyvärr dagtid då vanliga dödliga som jag själv jobbar. De sista darrande minutrarna fick jag ändå insupa lite av atmosfären kring evenemanget. När jag kom dit var det packat med folk.

Ett par bilder tog jag och här får du ta del av de vackra konstverken som Ken Kavawumi skapat under seminariet. Han sägs vara oöverträffad när det gäller dekorativa sushirullar och det ser man verkligen.
Lite mera spännande saker hade presenterats under dagen bl a origami och fantastiska, enkla blomsterdekorationer.
Men det som drog sina blickar till sig var förstås olika sorters sake. Vi provade två, en ekfatslagrad som passar till europeisk mat, och en som var lite spritsig (helt genomskinlig). Båda var väldigt goda och jag ska spana efter dem på systemet. Marina som presenterade dryckerna stack till mig ett visitkort då jag blev så förtjust och du liksom jag hittar mer information på Akebonos sida.

6 kommentarer:

Max sa...

Mamma sa alltid att man inte ska leka med maten. Jag tror inte japanerna hade samma mamma... :)

Kinna sa...

det sa inte min ;-)

Nässelblom & choklad sa...

Vilka konstverk! Otroligt vackert. Synd att du inte hann vara med hela dagen, men du hann fånga en del ändå.

Kinna sa...

Nässelblom - jag fick mitt lystmäte men hade gärna sett demonstrationen.

bendel sa...

Oj vad estetiskt!

haribol sa...

Namaste!
det är faktisktgodaremed indiskmat! särskilt prasadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...