29 mars, 2007

Nyansrikt

Inspiration hämtade vi inte bara från mat utan även på blomstermarknaden nere på Ile de la Cité samt längs kajen på rue de Rivoli. Självklart kliar det i fingrarna att redan nu börja odla för att få välsmakande tomater och andra grönsaker i sommar. Mitt val föll på grönstrimmiga tomater samt en tomat som blir buskig och kan passa de begränsade odlingsmöjligheter jag har. Tomater i olika färger blir underbart dekorativa i en sallad.

En
Bellis Perennis, Tusenskönan, får avsluta. Den har liksom Paris tusen och åter tusen olika nyanser.

3 kommentarer:

Kristina Eriksson sa...

Å visst är de fina! De och ranunkel är mina favoriter så här års!

Nässelblom & choklad sa...

Åh så fina och vad härligt med blomstermarknad. Befinner mig själv i en monter på Trädgårdsmässan dessa dagar pratandes om ogräs och läkeväxter, så jag får en liten dos av detta även om blomstermarknad utomhus i Paris är svårslaget.

Kinna sa...

Nässelblom om jag vetat vilken monter det var hade jag kommit och hälsat på.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...