02 mars, 2007

Fler tips till morgongröten

Maria skrev en kommentar till mitt inlägg om havregrynsgröten. "Jag brukar ha ca en halv matsked psylliumfrön i också, de märks inte alls i den färdiga gröten, men ökar fiberinnehållet. " Jag provade och fick en gröt som såg ut som en pithayafrukt (vit med svarta prickar). Gröten fick en lite cool konsistens som jag gillade.

7 kommentarer:

sara r sa...

Jag är också en grötmänniska. När jag var liten åt jag inte välling utan först fil och sen när jag blev lite äldre fick jag gröt till frukost och kvällsmat. Osaltad. Numera gör jag min gröt på hälften havregryn och hälften müsli. Och så en matsked krossade linfrön. Fortfarande osaltad. Fast just nu är jag inne i en müsli-med-mjölk-period. Med en massa torkad frukt. Det är himla gott. Och så slipper man diska grötkastrullen. :)

Max sa...

...hm, kom just på att jag inte har din mailadress :)

Maria sa...

Hej!
Kul att du provade mitt tips med psylliumfröna! Det finns både ljusa och mörka frön. Jag har ljusa i mitt skafferi, och jag misstänker av din beskrivning att döma att dina var mörka :-)
Jag vet faktiskt inte vad skillnaden är, utom färgen då, förstås.

Christina W sa...

Psylliumfrön - har jag inte hört talas om. Måste kolla nästa gång jag är i en större affär.

Lagers tabberas sa...

Kinna - vad sägs om torkade räkor, rivet sött torkat griskött, strimlad ingefära, soja och fisksås samt porig heng på morgongröten gjort på vatten och buljongkokta sekundaris. Kolla här så får Du se.

Kinna sa...

Christina - när man väl vet vad man letar efter brukar man hitta de mest oväntade saker.

Lager - till frukost låter det inte som jag skulle gilla. Är du säker på att det inte är en lunch du beskriver? =)

Hannele sa...

Psylliumfrön är bra, säger sönerna också.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...