19 mars, 2007

Diska med stil

Det är nästan så att man kan tänka sig att man står i en annan affär än i en husgerådsaffär när man ser de här "porriga" diskhandskarna... De är underbara med en aning mjukt foder inuti. Tjockt svart gummi (hm) utanpå gör att det inte blir hål så lätt. Fantasin fladdrar och Paris inspirerar. ;-D

Blommor/tyggirlander och andra attiraljer gör dem till något extra. Vi hittade dem i en affär som hette Plastiques på 103 rue du Rennes. Strax intill låg Geneviève Lethu som har färgglad design från Provence. Kitch javisst, men varför ska man vara så allvarlig jämt?

8 kommentarer:

Husmodern sa...

AAAAh sa fina! Hoppas de haller!

Kristina Eriksson sa...

Ja de var riktigt tjusiga! Köpte du dem?

Linda sa...

Och varför ska man vara allvarlig när man diskar? Jättetjusiga!

Kinna sa...

De håller för jag har ett par som jag köpt för länge sen. Bara om man använder dem i trädgården eller med knivar blir det hål. Mina har volanger med prickar...=)

karin sa...

Jag älskar dem, har ett par roliga själv men kommer inte upp i samma klass som dessa. Kommer att tänka på de städande engelskorna, vad hette de Angie och ???? De fick en alltid att inse att man inte har det så farligt hemma själv...

Kinna sa...

Karin - jag älskar dem också. =)

Bendel sa...

Ja,de var fina (och porrigare än de med pastellprickar). Tänkte köpa ett par likadana i London häromdagen.

Jessika sa...

De där diskhandskarna finns här i Sverige också. Eller varianter av dem! Jag är avis på silikonformarna f ö :).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...