29 mars, 2007

Annorlunda smaker

Restaurangbesök hör självklart till ett Parisbesök. Stället var fullbokat när vi kom och det var tur att vi reserverat i förväg.

Spännande smaker blandades på ett självklart sätt med en förrätt bestående av gåsleverpaté som doftade vanilj och ett litet glas med sugrör som innehöll mixad ananas, mango och citronmeliss. Ett riktigt gott halvsött vin rekommenderades till.
Till varmrätt beställde jag pastilla som jag ätit någon gång i Marocko. Pastillan som jag fick i Marakech var duva med söt mandelfyllning och mynta. Anteckningarna om vad den på bilden innehöll på kom bort men som du ser var det delikat upplagt och jag kan intyga att det smakade superbt. Också där var ett gott vin rekommenderat. Restaurangen hette Avant Gout och låg lite off-side men smakerna var inte off-side på något sätt utan kändes helt rätt.

6 kommentarer:

Kristina Eriksson sa...

Låter spännande och ser gott ut! Såg att det stod om din blogg i senaste Laga Lätt. GRATTIS!

Kinna sa...

Det är de härliga Ragazzetjejernas förtjänst. Tack ändå!

Kristina Eriksson sa...

Ä det är ju du som skriver bloggen!!

Anonym sa...

Vad spännande det varit att läsa om alla dina mat-äventyr i Frankrike.

Blir väldigt inspirerad att åka dit själv.

Mvh/
Veronica

louise sa...

Vad kul att du gillade tipset. Man får tala tyst om det bara, så det inte väller in svenskar där... Åt ni ingen dessert, förresten?

Kinna sa...

kristina - visst skriver jag bloggen, men det är ändå så att de måste ha valt ut några som de velat rekommendera.

Veronika - det är underbart och behöver du fler tips om du ska dit får du gärna maila mig. Jag tittar ju inte bara på mat.

Louise - tack för tipset. I hastigheten kom jag inte ihåg varifrån jag fått det. Det var riktigt bra. Efterrätt åt vi. En Baba au rhum. Bilden blev inte så bra så jag skippade den.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...