20 februari, 2007

Rätt fett - inte farligt

Vilken tur att Karin Ahlgren på Aftonbladet just idag skriver att man inte ska rädas fettet. Idag när det är semmeldag. Hon hänvisar till flera forksningsrapporter om att det snarare är de som äter lättprodukter som går upp i vikt än tvärtom. Min fasta övertygelse är att med lite måtta med allt så kan man äta vad man vill. Det gäller att inte överdosera vad det än gälle, vilket kan vara nog så svårt.

Idag har jag sett till att jag fått en extra promenad. Stack hemifrån lite tidigare för att kunna promenera till seminariet jag skulle lyssna på. Hinner säkert en promis på en kvart till innan dagen är slut. Då blir det helt OK att klämma en semla ikväll.

Stefan Rössner säger alltid ät lite mindre och spring lite mera. Det ligger så mycket sanning i det.

6 kommentarer:

Karolina sa...

Håller med, jag tycker att det är bättre att njuta av livet och äta det man tycker är gott! Det gör i alla fall jag!

bendel sa...

Stephan brukar även säga "Gå ut och gå med hunden fast du inte har någon". Han är en mästare i oneliners.

Caroline G sa...

Hej Kinna!
Din blogg är så bra - fortf den enda jag läser, jobbar på att öka medieintaget men det finns så mkt annat att göra! Helt rätt med fettet - är grymt trött på alla lightprodukter och folks tro på genvägar! ta hand om dig!

Kinna sa...

karolina - skönt att höra att fler är njutare. Ibland undrar man om man får vara det när alla går på gym och kör GI.

Bendel - önskar jag lyssnade bättre den gången jag hörde Stefan Live.

Caroline - fantastiskt att ha dig som läsare. Jag blir så glad. Sköt om dig också!!

Molly sa...

Stefan Rössner är bra. Jag gillar hans böcker också, speciellt en som jag inte kommer på namnet på nu:) Tyvärr är det lite svårt att leva upp till allt bara! Från en som dricker lightprodukter...

Nilla sa...

Hej! Ramlade in här av en slump, och kände att jag var tvungen att lägga en kommentar.

Hur i allsina dagar har vi som är födda på 40 till 80-talet klarat oss utan dessa lättprodukter?
Jag tror inte helt och fullt på denna hysteri om alla "farliga" fettor m.m. Vad trist livet skulle vara om man inte kunde äta gott och leva livet fullt ut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...