07 januari, 2007

Om mig själv

Jessica på Tankar om livet, mat och blommor utmanade mig att lista fem påståenden om mig själv. Ett av dem är inte sant och du får själv räkna ut vilket.

1. Serverade Prins Bertil och Prinsessan Lilian dry martinis på Svenska Ambassaden i Paris. Tog fel sprit, gin istället för vodka, blev nervös, 30 grader varmt, svetten rann, isen tog slut och Prinsessan bad mig blanda en ny.

2. Jag har hållit en äkta levande krokodil i famnen medan hjärtat bankade hårt och jag var jätterädd.


3. Klev ur en Rolls-Royce, kommenterade att den var fin och fick erbjudande om jobb som privatchaufför. Tackade nej och undrar ibland om det hade varit kul.

4. Jag har stått öga mot öga med Grace Jones då hon knuffade mig på diskogolvet och jag vände mig om för att säga åt henne att sluta.

5. Jag har åkt parasail efter en Merzedes i en tysk kohage. Landade och ramlade på magen i en komocka.


Jag skickar utmaningen vidare till Ilva på
Aglio e olio, Xtian på Fastfoodlovers och någon av tjejerna på Ragazze att komma med fem påståenden om sig själva och hoppas att de nappar.

9 kommentarer:

Ilva sa...

Jag nappar! Men behöver tid att tänka för jag MINNs ju inget längre! Jag har engagerat vän som skall få minnas lite åt mig. Jag tror att alla fem är sanna, om dig tror jag ALLT!! Tack för utmaningen!

Elin sa...

Jag gissar att den sista är fel!

Och jag ska klura om jag kommer på fem saker om mig. Har ingen aning men jag återkommer :)

Kinna sa...

Ilva, nu undrar jag var du fått det här ifrån. Vad har jag gjort för intryck...=)

Bra gissat båda två. Jag avslöjar lite senare i veckan. Roligt att ni antar utmaningen.

karin sa...

Jag säger ett av två skäl
1. Jag dricker ibland en Dry Martini och den blandas av Gin och helst fransk vermouth.
2. Jag kan aldrig tänka mig att prinsessan bälgade i sig TVÅ stycken

Hoppas att det inte blir dubbelpostering här

karin sa...

Efter att ha läst ordentligt inser jag att hon inte drack 2 drinkar, men jag säger fortfarande ett och tror att som engelska föredrar hon i alla fall gindrinkar.
Är jag full av fördomar? eller vad?

Kinna sa...

En bra gissning Karin. Drinken var till prinsen och han föredrog vodka istället för gin och dessutom ville han ha fler köttbullar. Vet inte hur mycket Prinsessan Lilian drack. Men två sådana är nog mer än vad någon kvinna tål. Hon var mycket trevlig och blinkade i samförstånd åt mitt håll. Jag har för mig att tillfället var för att inviga det svenskfranska handelsåret eller något liknande.

marcus sa...

Jag gissar på den första, eftersom den känns intuitivt mest konstruerad.

MrArboc sa...

Utan tvekan är det ettan, för byter man ut ginet mot vodka blir det en vodka martini.

Dessutom känns det mest logiskt eftersom det är det enda matrelaterade och detta är en matblogg.

Kinna sa...

mrarboc - logisk gissning och du har nog rätt angående namnet, men jag har serverat sådana drinkar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...