05 december, 2006

Ur led är tiden eller naturen ledig och vriden

Något har hänt med (vinter)tiden och det är definitivt inte Hamlet som ska vrida den rätt igen.* Det som inträffat är att skogs- fyndet i advent var kantareller. Inte en eller två utan ganska många. Du kanske instämmer och tilläger, trattkantareller finns det fortfarande. Visst hittade jag sådana också. Men det är de gula som jag blev förvånad över.

*Citatet lyder så här i sin helhet ur Hamlet "Ur led är tiden: ve! att jag är den som föddes att den vrida rätt igen."

4 kommentarer:

Jessica sa...

Mina lökar på balkongen knoppar.
Nej era dumbommar gå i ide nu!

Men om inte ens björnarna på Öland går i ide hur ska då växterna kunna göra det?!

Kinna sa...

Ja, man undrar hur vridet det är eller om vi står inför en mindre istid än en gång. =)

Kinna sa...

Tankevurpa, motsatsen till mindre Istid menade jag ju. =)

Jessica sa...

Det verkar ligga i tiden för vurpor, klimat eller annorledes (jag inkluderar i högsta grad mig själv ;) ) så det är helt okej :).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...