21 december, 2006

Nötter och mandel till frukostfilen

Mandel och nötter är nästan värda sin vikt i guld, nåja, det är rätt dyrt att inhandla om man nu gillar det så mycket som jag gör. Att handla i småpåsar på ICA är inte att tänka på. Nu senast har jag hittat billig mandel på Liedl (det var för övrigt det enda jag handlade där för affären kändes väldigt omysig och varumärkena skumma). 15 kr för 200 g var rätt bra pris tycker jag.

Valnötter, pistagenötter, paranötter mm tycker jag håller rätt hyffsat pris och i stora påsar på Hötorgshallen. Jag har gjort en suveränt god nötblandning till frukostfilen och plockat i lite vad jag gillat. Inspiration från Våra bästa GI-recept. Senast blev den så här:

Nötblandning till frukostfilen
1 dl av
Hasselnötter
Paranötter
Valnötter
Sötmandel
Solrosfrön
Pumpafrön
Linfrön
Torkade äppelringar i småbitar eller t ex torkade tranbär
Hacka nötter och mandel, blanda alltsammans och förvara i tätslutande burk.

7 kommentarer:

Gitto sa...

Jag hittade 500 gram mandel för 15 kronor på Netto, det gjorde verkligen min dag!

Qi sa...

Jag älskar också nötter av alla slag. Har också upptäckt att Netto och Lidl är mycket billigare på nötter och annat "exotiskt".

Kinna jag önskar dig en GOD JUL, tycker så mycket om din blogg med alla goda recept!

Brazilian Linda sa...

Hej! Har varit ute på vift på den brasilianska landsbygden igen :)
Önskar er en riktigt god jul och ett gott nytt år! Kramar!

Gitto sa...

God jul Kinna!

Ilva sa...

God Jul Kinna!

Max sa...

God jul!

Kinna sa...

God Jul allihop och ett riktigt Gott Nytt År!!! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...