23 augusti, 2006

Krabba - ett hett tips

Nu är det krabbsäsong igen säger sambon. Igen tänker jag, det var ju nyss. Sanningen är att jag, som en av de första presenterna av Fredrik, fick ett skaldjurssett med bestick för att äta bl a krabba. Ett skaldjur som jag inte varit bortskämd med, framför allt för att jag inte har vana att öppna upp och ta mig in i krabban. Lity dyr mat var det också när jag växte upp då vi är fem barn även om det förekom ibland.

Iallafall är det säsong nu och de är som bäst. Här får du en länk av mig som jag hittade på Tasteline för att lära dig hur en krabba ska tas om hand. Fast du kanske har mer vana än jag (hade).

Smalmat och inte så jättedyrt. Majonnäs, hovmästarsås är ju inte så smalt förstås. Personligen kan jag tycka att det är lika gott au naturel. Krabba från Donegal lär vara den bästa!

4 kommentarer:

karin sa...

Jag älskar krabba! jag äter hellre det än kräftor och hummer och jag äter den rakt upp och ner utan sås.
En sak som fashinerat mig är när Nigella går och köper krabbkötter urtaget, jag har aldrig vågat fråga om det går.

Kinna sa...

Vet inte heller om man kan köpa det så. Brukar som sagt äta den med mina nya bestick. =)

Moni sa...

Tack för igår det roligt att träffa dig!

Kinna sa...

Moni, detsamma!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...