09 juli, 2006

Smultronställe

I mina vildaste fantasier har jag aldrig kunnat föreställa mig att kunna plocka mer än ett par smultron åt gången. Igår bar jag stolt hem fyra timotejstrån fyllda med små röda läckerheter. Ett eget smultronställe. Helt fantastiskt så håll utkik du också!

För övrigt börjar blåbären anta en lätt blå ton och hallonen pinnar på allt de kan. Snart är det dags för Drottningsylt, lika delar blåbär och hallon men först blir det en sväng i hängmattan och många lata dagar.

Ha en skön sommar!

7 kommentarer:

Marlene sa...

Det är alltid så roligt att läsa din blogg! Du är inspirerande och skriver på ett lockande sätt! Tack för den!

Qi sa...

Ha sköna dagar i väntan på hallonen och blåbären!

maria sa...

Plockade en liter blåbär igår och gjorde en paj, mums. Tog förvisso ganska lång stund att få ihop den där litern. Men gott var det

Maria sa...

Vilken lycka att hitta så många smultron på en gång! På landet i helgen åt jag 5-6 stycken, de smakade ljuvligt!

Xtian sa...

Hur blir det i sommar? Skillinge? Jag skall käka sillburgare nån dag typ 17-18:e den här månaden. Läge?

Brazilian Linda sa...

Ett riktgit smultronställe skulle inte sitta fel.. :) Här finns tyvärr inga smultron.
När du sa du ville ha mer brasiliansk mat.. ja se där utvecklades min blogg ordentligt och idag är det väl 99% brasse recept på den :) Så se, nu finns det en brasse recept blogg också :) Tack vare dig :)

Kinna sa...

Tack för alla fina kommentarer. Jag blir verkligen glad över att höra att det är roligt att läsa.

Må gott allihop!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...