07 juli, 2006

Olja och yoghurt är nyttigt

Apropå fetter så var det här intressant läsning för mig som ofta använder dressing och har flera favorit dressingar på min sajt. Doktor Dahlqvist skriver om forskningsrön och egna reflektioner. En sajt som tilltalar mig även om jag inte tänker dra ner på min potatiskonsumtion.

Egen majonnäs
Mitt sommartips är att också försöka göra sin egen majonnäs. Då är du säker på vad som finns i och slipper onödiga konserveringsmedel mm. Majonnäsen är lätt att göra i en matberedare. Recept kommer så snart jag provat min egen hemmagjorda. Tiden går åt till annat än matlagning just nu.

Länkar med mat som innehåller dressingar och vinägretter
Dressing med rapsolja
Paprika och champinjonsallad
Couscoussallad med det som finns hemma

Somrig sallad à la Barbara
Yoghurtdressing
Färska champinjoner med vinägrett
Triss i potatissallader

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...