05 juli, 2006

Frukost på stan

Det här borde jag göra lite oftare tänker jag när jag står på buss- hållplatsen kl 07.00. Det är relativt svalt, lite trafik, få fotgängare och klarblå himmel.

Frukost på stan med en vän är ett kanonbra alternativ när tiden är tajt för att få till ett afterwork-barhäng. Känns lite sundare och en befriande härlig start på dagen.


Cinnamon ligger på Verkstadsgatan 9 nära Hornstull. Öppet fr klockan sju. Nybakta bullar och bröd möter mig på disken och vad känns mer naturligt än en yoghurt med müesli, leverpastejmacka, färskpressad apelsinjuice och stor latte. Då är man i himlen. Att sällskapet ger inspiration och massor av energi är ett extra plus.

3 kommentarer:

Milda Matilda sa...

Men varför står det på engelska? Är det i Stockholm?

Kinna sa...

Jag vet inte varför det står på engelska. Glömde fråga. Det är i Stockholm.

Pernilla sa...

Redan namnet "Cinnamon" är ju engelska och detta anglifieringens tidevarv är det väl helt logiskt att även fortsättningen är på engelska?!

Kanel är ju redan taget som namn på ett kafé.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...