12 juni, 2006

Mörbultad och lätt stel

Blev utlurad på träningspass som skulle ta en timme. Efter två timmars intervallträning var jag helt slut. Gå fem minuter, jogga en, gå fem minuter, jogga en.
För min del var det första passet på väldigt, väldigt länge då jag är notorisk motståndare till det mesta som träning innebär. Jag tycker helt enkelt det är så trist att jag inte ens förmår mig att ta mig till en träningslokal även om jag har träningskort. Kapitalförstöring eller hur? Den här gången bar det runt hela Brunnsviken och gissa vad, jag ställer upp på det här igen.

Primörer
Enda förmildrande omständighet var alla godsaker som låg hemma och väntade. Vi hade shoppat på oss primörer. Väl hemma åt vi vattenmelon, kokt sparris, varm paté, färskpotatis och jordgubbar i grönpeppar som tillbehör. Halvtio föll jag i säng, mörbultad och urtrött.

Marinerade jordgubbar
Skär jordgubbar i tunna skivor.
Tillsätt grönpeppar (finns mjuka på burk) och någon balsamvinäger med frukt, (jag har en med apelsinsmak) samt eventuellt en gnutta salt.
Gott som tillbehör till bl a kött.

2 kommentarer:

Xtian sa...

Jordgubbar med grönpeppar låter sjukt konstigt.

Men säger du att det funkar, ja då tror vi på det. kanske skall testa det till grillat i sommar...

men det låter fortfarande konstigt... : )

Kinna sa...

Sambon gillade det inte men jag tyckte det var gott så du ser, meningarna går isär. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...