16 juni, 2006

Månadens ingredienser....

...till cyberkocken är lamm, sparris, mörk choklad och filodeg.

Jag hoppas du känner dig inspirerad att vara med och tävla om att bli månadens cyberkock. Maila permalänk från din blog med ditt tävlingsbidrag till
Aglio & Olio, Ilva före måndag lunch. Har du ingen blogg mailar du ditt bidrag till mig eller Ilva i ett worddokument.

Är du vegan, allergiker, vegetargian eller något annat får du byta ut den ingrediens som du inte kan äta mot något likvärdigt. Kombinerar du ingredienserna i flera rätter ska det vara typ meny med förrätt varmrätt eller varmrätt efterrätt. Rösta på din favoriträtt hos Ilva på Aglio & Olio. Vinnarna publiceras här när Ilva lämnat sammanställningen av resultatet på omröstningen.


Vinnare i månadens cyberkock kommer att få välja ingredienser nästa gång och utse ny vinnare.

Nu är jag jättenyfiken på alla tävlingsbidrag och väntar med spänning på alla kul komponerade rätter. Varmt välkommen!


Hall of Fame
Maj 2006
Quinoa, mango, spenat och någonting rökt
Vinnare
Folkets val: Gagga,
Mangobröd, spenatsoppa
Mest nyskapande: Kaboom, Tofuspett, qunioaröra och asiatisk spenat
Snabbt och gott: I mitt franska kök, Anette,
quinoa- och spenatsallad med mango och Schwarzwaldskinka
Månadens cyberkock: Kinnas blogg mormors mat, Kinna
grillad kalvytterfilé på quinoasallad


April 2006
Röda linser, ruccola, pistgenötter och någonting gult
Vinnare
Månadens cyberkock: Broccoli, Frida,
Indiska köttbullar
Folkets Val: Broccoli, Frida
Mest nyskapande:
Mamselamsen
Snabbt o gott: Lexi fran catching Points

8 kommentarer:

Mamselamsen sa...

Shit pommes frites!

Nu blir jag nästan sugen på att skapa igen. :-D

Elin sa...

hm, jag tror jag har en plan...

Frida sa...

Wow, kul ingredienser. Lamm är ju väldigt gott. Och sparris... vad ska det bli av det här?

Anne sa...

Jag har en plan.. men jag har inte tid. Det är för bedrövligt.. kommer laga på måndag kväll och bloggar väl efter det, sent men.. ja, bättre sent än aldrig som de säger. :) Ett bröllop och en oplanerad middagsinbjudan satte käppar i hjulet, typ.

cj61 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Kinna sa...

Ser fram emot att få höra vad det blev av planerna och Anne jag hoppas det blir något på måndag

Viktoria Schiöler sa...

Ja, det vore ju roligt att vara med, men nu är det liksom försent (skit också)!

Kinna sa...

Hej alla cyberkockar, det är respit till imorgon fm skriver Ilva på sin blogg. Alltså hem och laga något gott nu. (ska jag säga som inte är hemma ikväll heller). =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...