16 maj, 2006

Innehåll i påsar är ett modernt gissel

Många saker smälter jag inte för i efterrättsväg men en milt vanilj- och citronsmakande tysk käsekuchen (kesellaostkaka) är ändå något som jag skulle kunna ta en rejäl omväg för.

Trenne påsar
Jag har tre recept på delikata kakor där alla innehåller små påsar av diverse slag. Vanillepuddingpulverpäckchen, käsekuchenhilfe och vanillepäckchen. Den sistnämna är väl inte så svår att lista ut vad det kan vara. Värre är det med vaniljpuddingpulvret och ostkakehjälpen. Eller vad det nu kan heta på svenska.

Diverse konsultationer
Jag har mailat frågan vidare om vaniljpuddingpulvret till Allt om Mats redaktion, som brukar vara duktiga på att lista ut diverse gåtor i köket och väntar nu ivrigt på ett svar. Förrådet med vaniljpuddingpåsar börjar ta slut. Helst vill jag slippa åka till Liedl och att åka till Tyskland för lite fåniga påsar är inte ens att tänka på.

Lite googling och jag kan konstatera att en webbshop erbjuder dylika påsar, men jag är misstänktsam mot påsar och hoppas på att lite vanligt potatismjöl fungerar lika bra.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...