19 maj, 2006

Guldkorn i mail

Prenumererar på Tastelines mailutskick, för det mesta alltför mycket info, plåttrigt och jobbigt, men ibland hittar jag guldkorn. Blev så glad inombords över den här artikeln om Jürss gårdsmejeri. Uppriktigt förvånad blev jag också när jag läste att det i Sverige finns drygt 100 gårdsmejerier i Sverige. Det trodde jag inte.

Bo på lantgård
Är själv just nu på väg att planera en längre helgtripp till Loire för att besöka goda vänner, äta ost, dricka vin och se på vackra slott. Där avlöser de små mejerierna, vingårdarna och gårdsbutikerna varandra. Ska nu borsta upp franskan och ringa en bonde för att boka Bo på lantgård boende första natten.

3 kommentarer:

Vinlusen sa...

Helgtripp till Loire. Lyckliga du! Passa på att förutom Muscadet Sèvre et Maine, Sancerre, Pouilly Fumé, Chinon, Borgueil, och annat smått och gott dricka lite schyssta chenin blanc-viner och rapportera. Själv åker jag till champagne på onsdag.

Kinna sa...

Champagen verkar inte heller så dåligt. Något särskilt champagnehus som har den äran?

Vinlusen sa...

Det ska jag försöka planera nu i helgen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...