19 maj, 2006

Grilltajm och filmtajm

Ikon lånad från ICAs hemsidaEn pytteliten ikon med en filmklappa i senaste Buffé gjorde mig nyfiken. Nu visar ICA en instruktionsfilm på nätet för sina kunder. Högaktuellt att kika på grilltips "live". Snyggt presenterat och smart sätt att koppla ihop tidning med hemsida. Mervärde för kunden? Ja absolut!

Däremot ogillar jag ICAs val av att vi konsumenter alltid är tvingade att köpa deras egenproducerade varor. Hyllorna är fulla av dem. En gång blev jag riktigt upprörd då hela hyllan bara var ICAs egetmärkta kött, jag ville ha SCAN märkt med den fina svartvita grisen "pigham". Blir trist att handla. Jag vill ha valmöjligheterna själv.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Vad sägs om scan deli fläskytterfilé som har en helsidesannons i senaste buffé? Där framhäver man det ypperliga i att man "marinerat" fläskytterfilén (dvs den benfria kotlettraden) i saltlake druvsocker mm. Köttet blir så saftigt - eller vad det nu är man påstår.

Hmmm - är det inte detta saltlakepreparerande vi konsumenter borde skrika högt emot. Kött från en bra uppfödd gris som inte kemikaliebombats blir inte torrt om man hanterar det rätt, men det handlar ju om intresse, kompetens och kärlek.

Kinna sa...

Jo, håller med dig för jag gillar inte preparering av mat alls men jag köper nästintill aldrig färdigmarinerat.
Anledningen till att jag vill köpa Scan är att vi föder upp grisar på min föräldragård. Tidigare levererade slaktsvin vi till Farmek märket är Scan).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...