20 mars, 2006

Kalas på landet

Hemgjord smörgåstårta med laxmoussefyllningPå landet bullas det bokstavligen upp när man bjuder på kalas. På granngården firades födelsedag. Släkt och vänner var bjudna. Eftersom jag var hemma och hälsade på fick jag hänga med.
Två härliga hemgjorda smörgåstårtor var själva upptakten. Efter det serverades lite förfriskningar och choklad. Därefter kom kaffe och tårta. Fin giffel, tre sorters småkakor och en härlig tårta dukades upp med finaste porslinet. Inget av det var köpebröd då frun i huset är känd för sina fina bakverk. Gott och festligt!

3 kommentarer:

Xtian sa...

Smörgåstårtan är 2006 års "Italienska buffé". Tro mig. Kom ihåg var ni hörde det först... (läs: snälla börja göra smörgåstårtor så att min "spaning"/förhoppning slår in). Ni måste ju hålla med om att en riktigt klassisk smörgåstårta slår det mesta...

Kinna sa...

Håller med dig om att den slår det mesta. Den här var fylld med laxmousse. Mumsig! Lägger upp en bild i efterskott.

Clivia sa...

å, laxmousse! Det låter fantastiskt. Smörgåstårtor med sånt från havet är godast! Och grattis på födelsedagen som jag antar har ägt rum nu i krokarna apropå champagneflaskan!
Och OK Xtian, jag ska göra mitt bästa för att haka på smörgåstårtetrenden. Jag är inte särskilt nödbedd...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...