25 mars, 2006

Celebert besök från Kina

Mysig tillställning igår. Som någon sa borde vår kamrat som är i Stockholm just nu, lansera böcker lite oftare. Tredje middagen på två veckor anordnad för hennes skull. Jag är böjd att hålla med honom, för om man som hon, bor på andra sidan jordklotet blir det inte så många tillfällen att ses.

Populär bok
Imponerande är att boken redan sålt slut på NK och Hedengrens. Pressbevakningen har varit stor kring Catarina Lilliehööks bok "Inga problem om livet i dagens Kina". Catarina hade i sin dedikation i vår bok skrivit "I södra Kina äter man allt som har fyra ben utom bord och allt som flyger utom flygplan..." Passande till oss matnördar på Sveavägen.

Fikondoft och choklad
I slutet av middagen fick vi en trögflytande dryck i våra glas. Till chokladtårtan från Tösses var den superb. Väninnan som jobbar på V&S slängde en hastig blick på flaskan och utbrast "min favorit PX". Svängde på glaset och drog in doften "Ah fikonmarmelad, doftar som fikonen min mor lägger in". Mycket riktigt steg en djup, söt doft av torkade fikon ur glaset med Don PX. En underbar avslutning på en härlig kväll.

3 kommentarer:

Ilva sa...

Jag fick just en burk med turkiska fikon inlagda i portugisiskt protvin-mmmmmmmmmmmm

Ilva sa...

portvin skall det vara sa klart!

Kinna sa...

Ibland läser ögat rätt det som är felskrivet. Jag skriver fel ofta. Undrar om jag lider av lätt dyslexi? ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...