13 januari, 2006

Insnöad på ost

Kolla in halmen på ostenFör tredje gången den här veckan var jag i gott sällskap, på god middag. Kan jag hjälpa till undrade jag? Ja du kan plocka upp ostarna till ostbrickan. Läste varje ostetikett noga av ren nyfikenhet. Läste en gång till. Tittade frågande på värden. Jo, det är sant. Leendet lekte i mungipan på honom. På etiketten stod: Pecorino Grottlagrad på halm. Jag tittade på honom igen. Vänd på osten så ser du. Och där var halm som osten var lagrad på. Det var en rivig sak visade det sig. Inte halmen utan smaken på osten. Först lugn och sedan bet den till.

Insnöad är jag ju och på ostbrickan fanns en ost från
Skärvången. Den här osten var en grönmögelost, lika len som geten förra veckan.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...